Amerikan sağlık birliği journal da yayınlanan bir abd araştırma çalışmasına göre, 6 ay boyunca yüzde 25 daha az kalorili yemek yenmesi halinde, bunun daha uzun ömür olmasına etkisi olabileceği belirtildi.

araştırma sonuçlarına göre, kaloriyi kısıtlayarak uzun ömür için en az iki önemli etken etkileniyor. İnsulin seviyeleri ve vücut ısısı.

pennington biomedikal araştırma merkezi nden bir ekip, yaşları 25 ila 50 arasında erkek ve kadınları -kısıtlı diyete 6 ay boyunca tabi tuttular. böylece günlük alımları yüzde 25 azaltılmış oldu.

araştırmacılar, kısıtlamasına gidenleri; diyet uygulamayanlar, yüzde 12.5 kısıtlaması yapıp spor yaparak enerjilerini yakanlar veya 6 ay boyunca standart düşük diyet uygulayanlar şeklinde karşılaştırdılar. standart düşük diyet uygulayanlar, kilolarının yüzde 15 ini verene kadar günde yaklaşık bin 800 ve 2 bin aldılar.

enerji alımını () azaltmanın uzun dönem etkileri üzerine yapılan kapsamlı araştırma sonuçlarına göre bütün diyet uygulayanlar veya spor yapanlar kilo kaybettiler ve yağları azaldı.

ancak kısıtlama diyeti uygulayanların insulin seviyeleri düştü ve vücut ısıları azaldı. ve dna larına daha az oksitleme hasarı verildi. dna daki oksitleme hasarı biyolojik ve hücre seviyesinde yaşlanmanın bir göstergesi olarak biliniyor.

araştırmacıların raporunda, bu etkilerin devamlı olup olmadığını ve insan yaşlanmasına bir etkisinin olup olmadığını anlamak için uzun dönem çalışmalar yapılmasına ihtiyaç var denildi.

missouri de washington Üniversitesi tıp profesörü john holloszy, konu hakkında, bu çalışma kısıtlamanın uzun dönem etkilerinin araştırılacağı gelecekteki araştırmaların temelini oluşturuyor. bu çalışmalarla kısıtlamanın gerçekten insan hayatını uzatıp uzatmadığı görülebilecektir dedi.

son güncelleme: 2008-01-23